Hej!

2008-11-19 @ 20:42:55
Direktlänk | | Kommentarer (2)
Jo nu är det såhär att mamma är helt slutkörd efter att ha suttit och fipplat med bloggen, och hon har ingen aning om hur hon vill att den ska se ut, hon vet bara att den ska bli annorlunda, för vi hade tröttnat på den som den såg ut tidigare, vi ser den ju varje dag! Då måste man ju få lite förändring...

Jag har kommit in i en fas... En ledsen-fas. Jag gråter jämt och klagar och vill inte riktigt slappna av heller. Och ingenting duger för mamma suger! Näää det gör hon ju inte, men jag är i alla fall ledsen. Det är bara lite kul emellanåt fast bara korta stunder. Men jag sover ändå jättebra, för det är ju så mysigt att sova. Och jag ligger gärna med huvudet i mammas knä så att hon kan pilla mig i håret, och så vill jag gärna ha lite massage på magen och benen för det är skönt, speciellt om jag får dricka välling samtidigt och är nybadad!
 
Jag vill heller inte äta längre om jag inte får äta helt själv. Det blir väldigt kladdigt så jag och mamma har börjat äta på köksgolvet, vi sitter där och äter middag vi, då är det lätt att dammsuga upp alla matrester sen när jag är färdigäten.
Men vi tror att min sura fas går över snart.
Jag kan förresten springa om jag håller mamma i en hand och har den andra handen fri! Och som mitt längsta har jag gått 10 steg. Och jag kan stå själv i en halvtimme utan att ramla!
Och så har jag lärt mig att klättra upp i soffan, och hur man gör när man lägger tillbaka saker på sin plats. Jag hittade till exempel en strumpa. Den tog jag med mig och begav mig till sovrummet och så la jag upp den i facket på byrån för där ska strumpor ligga. Och så plockar jag ut ljusen ur sina behållare men jag lägger minsann tillbaks dom sen också, så mamma kan inte klaga! Fast jag lägger dom åt fel håll men det gör väl inget....? :)


Jag är ledsen..... Ingenting är kul just nu.

Kommentarer
Postat av: mormor

Älskling, du ska se att det snart går över och att du blir ditt vanliga glada jag igen.

Men du, säg till mamma att mormor tycker det är jättesvårt att läsa grön text, mormor vet att grönt o rött är det svårasste färgerna att se, mormor är ju synproffs, det vet ju du. Säg åt mamma att byta färg, och ge henne en puss också så hon blir glad.

Älskar er!

2008-11-20 @ 07:29:07
Postat av: Ann-Helen

Nämen lilla sötis...:-( Man kan ju inte vara glad jämt men hoppas det vänder snart...Kram!

2008-11-20 @ 09:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback