Klätterunge, det är jag det!

2008-11-13 @ 18:49:39
Direktlänk | | Kommentarer (4)
Nämen hörrni. Jag måste berätta en sak för er.
Jag ska berätta ända från början!
Idag var på öppna förskolan och allt var som vanligt. Jag tar lite trevande steg ibland men det där tycker jag inte är så kul. Jag var vild och galen som jag brukar vara och så blev jag lite trött innan sångstunden så vi bestämde att vi skulle ut och gå. Men det var egentligen bara lurendrejeri, för allt jag ville var att nå nya höjder!
Mamma skulle ta på sig skorna, så hon satte ner mig på golvet bland alla barnvagnarna. När hon tittade upp igen var jag på väg uppför trappan! Jajamensan, ni läste rätt!
Mamma kom ju såklart till undsättning på momangen, men jag fick ta mig uppför hela trappan när hon stod bakom och passade. Jag kröp inte - jag gick. Jamenvisst, ett ben upp, foten ner, dra sig upp med armarna och så ställa sig upp och sen om igen! Trappstegen var ca 20 cm höga.

Sen när vi kom hem så hade mamma köpt julpynt och så städade vi lite, då flyttade mamma ut sin pall till köket som tidigare stått gömd inne i hennes rum. Då blev den genast mer intressant.
Och vet ni vad jag gjorde på en gång? Jo jag klättrade upp på den!
Jag tror den är omkring 35-40 cm hög och jag är 74 cm lång så det är ganska duktigt pinkat att ta sig upp där! Fast jag fuskade lite och använde kuddarna som mamma lagt ut som rammel-skydd, men helt ärligt så är de inte till så stor hjälp.
Och vet ni vad mer? Mamma lyckades få bildbevis så kolla in det här!!

 


Kommentarer
Postat av: mormor

Bravo! Dessutom är det tydligt att du är högerhänt, det går fortare att ta dig upp på pallen om du tar höger ben först, har du tänkt på det? Nu du, mamma, nu är det slut på friden o självklart måste man sova mycket om man ska orka lära sig nya saker varje dag.

Bit Stoffe o Karin i tån också när de kommer idag.

Puss!!!!!!!!!!!!

2008-11-14 @ 09:14:13
Postat av: mormor

När jag tittar igen så ser jag att du dessutom är duktig att PARERA när du hotar att komma utanför kanten, det gör inte vilken unge som helst. Duktigt lill-killen!

Puss o hälsa Karin o Stoffe i eftermiddag!

2008-11-14 @ 14:34:46
Postat av: Ann-Helen

Du är ju sjukt duktig och stark Teodor...hjälp!!

2008-11-14 @ 19:42:53
Postat av: farmor

hej din lilla klätter apa nu är det slut på friden för mamma, men akta så du inte ramlar och slår dig

puss på er

2008-11-16 @ 16:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback