Vackra barn

2008-11-03 @ 20:27:00
Direktlänk | | Kommentarer (4)


Till min underbara son:
När jag ser dig ligga i din säng i ditt alldeles egna rum, med huvudet på armen och andningen så tung och lite väsande, så älskar jag dig så mycket att hjärtat värker. När jag böjer mig ner och tar upp nappflaskan och samtidigt passar på att stryka dig över kinden som är lite torr och skrovlig och håret som är lent som silke så förvånas jag över att du faktiskt är min. Dina små lite kalla händer, dina varma fötter, de runda låren med valkarna, den lilla rumpan, den runda goa utåtstående magen och de små armarna. De vackra blå ögonen, den lilla uppnäsan, den perfekt formade amorbågen. Hur kunde någonting så vackert och fulländat komma ut ur mig? Skapas av mig och din pappa? Hur kunde livet ta en sådan stor vändning, bara på grund av en liten, liten själ i universum. Ställa allting på sin spets och vända samvaron uppochner. Du är det bästa, det överdrivet mest kraftfulla och känslorikaste jag har i mitt liv. Att hålla dig i händerna när du traskar omkring, att mata dig, se dig snutta på vällingflaskan på kvällen, trösta dig när du är ledsen, få äran att få dig att skratta så att du kiknar - det är mer än jag skulle kunna begära. Så mycket som du betyder för mig går inte att beskriva i ord eller handlingar. Jag förstår småbarnens behov av att bitas för att visa sin kärlek, för kärleken är så övermäktig och går inte att förklara på annat sätt. Om jag vetat innan hur mycket jag skulle komma att älska dig, ägna hela min själ åt dig och göra allt som står i min makt för dig, så hade jag nog aldrig vågat föda dig. För i och med att du finns med all denna kärlek så har också en stor sorg infunnit sig - jag kan inte bestämma över framtiden och jag kan inte påverka vad som händer i våra liv. Ingen lever för evigt och jag vill inte nöja mig med mindre än en evighet med dig.
Jag längtar så efter att få se vem du växer upp för att bli. Vem du kommer bli mest lik, vilka val du kommer göra i livet. Men just nu är du bara en liten parvel som tultar omkring, pussar gosedjur och ger mig kramar när jag som mest behöver dom. En liten parvel som jag skulle vilja lägga nära, nära mig och aldrig någonsin låta dig lämna min sida.
I allt du gör, alla dina hyss och jävelskap, alla dina framsteg, även när jag skriker mig hes på dig för att du aldrig vill lyssna och gör tvärtemot, så finns där en så enorm kärlek till dig och respekt mot universum som givit dig till mig, till oss. Vad har vi gjort för att förtjäna någonting så enormt? Någonting så vackert och självklart och helt enkelt underbart.
Du är det bästa som finns i hela världen. Låt aldrig någon intala dig att det skulle vara på något annat sätt. Min kärlek till dig är gränslös.
För alltid/
Mamma




Mamma köpte en overall till mig idag. Den var superfin men vi måste lämna tillbaka den för det var en overall gjord för smala barn och jag har en liten tjockismage (som man ska ha!), så jag kunde knappt stänga den! Man måste ju faktiskt kunna andas även när man åker pulka.
Så på fredag ska jag, mamma och pappa åka till Valbo och kolla efter en ny overall för det fanns inga fler fina i Gävle.
Hej då overallen! *vink vink*

 

Kommentarer
Postat av: mormor

Nej, älskling, så där kan du ju inte ha det!!!!!



Tala om för mamma att en riktig karl ska ha en mjuk mage, så det så!

2008-11-04 @ 08:28:46
Postat av: Jessica

Ååh vad du skriver fint! Blir alldeles snyftig här ju.

2008-11-04 @ 09:09:08
URL: http://joelregado.com
Postat av: farmor

vet du att du har världens bästa mamma som skriver så att man blir rörd du ska vara rädd om henne

vi är många i dinnärhet som känner som mamma har skrivit

puss och kram från farmor

2008-11-05 @ 12:03:20
Postat av: farmor

det är bra om du kan röra dig fritt i vinter

men ni hittar nog någon ny fin när mamma och pappa följer med dig och letar en annnan

kram farmor

2008-11-05 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback