BVC är skoj men inte feber!

2008-10-14 @ 18:14:22
Direktlänk | | Kommentarer (1)
Idag var jag och mamma på BVC och jag fick vägas och mätas. Det var väldigt spännande, för Gunilla hade semester så vi fick gå till Lena, och i hennes rum är allting likadant fast bakochfram!
Jag fick promenera in i rummet (oooh det hade jag aldrig gjort förr!), och sen ville jag pussa Lena lite, för jag pussar faktiskt alla just nu, riktig pussmun gör jag och precis när nån pussar mig så öppnar jag munnen och slickar på dom, för så gör man när man PUSS-HÅNGLAR!! Det har jag lärt mig faktiskt!

Lena tyckte jag var en duktig prick som satt still på vågen och inte kinkade vid mätningen. Jag väger 9800 gram och är 73,5 cm lång. Jag hade vuxit precis som jag skulle och jag är ett medelbarn! Jag ligger precis på medelkurvan och där har jag legat hela tiden, jag är duktig på att äta nämligen men inte för mycket!

Jag fick godkänt för 10månaderskontrollen också utan att behöva gå på den! Lena såg mig leka och gå och sådär och då tyckte hon att jag var jätteduktig, och som kunde stå själv och allt! Fast det kan jag bara när jag inte tänker på det. Jag släpper taget och så står jag kvar. Men sen kommer jag på att jag står själv efter ett tag och då blir det läskigt så då måste jag sätta mig ner. Nu ska vi inte tillbaka till BVC förns den 10 december och då kommer jag ha fyllt år!!! Wiiii

Jag sov ingenting alls idag! Jag vaknade 7 och sen ville jag inte sova. Så när vi äntligen kom hem  igen vid fyra så fick jag middag och sen blev det sängen för mig. Och när jag vaknade vid halv sex så hade jag feber! Nääää! Jag avskyr feber och snor i näsan! Men jag fick en puss av mamma och vällingflaskan och sen somnade jag om. Nu ska jag försöka sova heeeeela natten, för det sa Lena att det ska  man faktiskt kunna när man är 10 månader!



Sooova gör starka barn! Jag är stark. Jag sover med huvudet i fotändan och armen vriden trekvartsvarv åt fel håll. Men det är mysigt ändå. Jo just, pappa satte upp mina fina tavlor med bilderna som moster Krisselin tagit, såhär fint blev det på våran vägg hemma:


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi Joel pussas precis likadant, heeeela tiden på mamma! :D

2008-10-14 @ 21:27:08
URL: http://joelregado.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback