Kaffeabstinens

2009-08-27 @ 18:35:42
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (3)
Vi sitter här bredvid varandra i soffan, jag och min son, som två sura möss.
Jag har kaffeabstinens - kaffe smakar äckel now'a days så jag dricker det inte och då straffar Gud mig för det genom att ge mig extrem huvudvärk. Shysst, Gud, verkligen shysst.
Teodor han bestämde sig för att sova var överkurs idag så han är övertrött just nu. Vi skulle äta middag på förskolan men det gick inte så bra alls. De har så sen middag! 17:30... Han går ju och lägger sig kl 18:30 i vanliga fall... I alla fall så gick det jätte bra idag förutom det. Han blev lämnad omgående av mig när vi gick dit kl 14 idag, så fick han vara själv till 16. Han grät inte en enda skvätt, sa bara glatt "hej hej" och vinkade och lekte vidare.
"Killen med Go" kallas han för på förskolan nu, och flera undrar om han redan är färdiginskolad. När de får veta att han bara är inne på första veckan så blir det lite förvånade miner. Känns bra att han har en sådan framåtanda och klarar av situationen såpass bra.
Vi hann träffa nattpersonalen en snabbis idag också, Kicki och Britt-Inger. På dagtid är det Annika som är nummer ett, sedan Anne och Maria. Namnen skriver jag mest upp för att jag själv ska komma ihåg dom ;) det är ju lite knepigt det där när det är måååånga namn samtidigt att hålla koll på... Nu ska vi slänga oss in i nattkampen.. Ända sedan förskolan började har sovtiden på dagen blivit kortare och läggningen svårare... Antar att det är mycket att sortera ur däruppe i lill-huvudet så det är svårt att komma till ro...

Kommentarer
Postat av: mormor

Han måste ha sitt sociala sinne efter någon... O inte är det efter mig-:(

Han är en sån häftig liten människa!!!!!

Att du, min älskling inte pallar att dricka kaffe, välkommen i klubben, jag har nästan inte druckit något kaffe alls på hela sommaren o jag är inte i omständigheter...

Ses söndag, kram!

2009-08-27 @ 18:56:29
Postat av: mormor

Han måste ha sitt sociala sinne efter någon... O inte är det efter mig-:(

Han är en sån häftig liten människa!!!!!

Att du, min älskling inte pallar att dricka kaffe, välkommen i klubben, jag har nästan inte druckit något kaffe alls på hela sommaren o jag är inte i omständigheter...

Ses söndag, kram!

2009-08-27 @ 18:56:49
Postat av: MissyElliot

Det är nog mycket som snurrar i det lille huvudet just nu. Jag minns hur det var för båda mina när de skolades in på dagis....

ler

Det brukar reda till sig såsmåningom.

Härligt att läsa att han är en kille med go, det brukar vara lättare för sådana barn att komma in i ruljansen...

:-)

2009-08-27 @ 20:50:54
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback