... och tuppen gal klockan fem idag med

2009-08-24 @ 07:09:04
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag är så trött på detta nu. Varför envisas min goa son med att vakna klockan fem varje eviga morgon? Pigg som en lärka, oavsett när man lagt honom kvällen innan, så ska han upp klockan fem (eller tidigare) och vara allmänt jobbigt och påtagligt pigg. Hur orkar han? Och hur orkar jag? För jag måste också vara vaken sedan fem. Och ikväll ska jag jobba igen. Mina dagar blir för långa! Det är orättvist.

Men om man kanske skulle ta och berätta någonting annat, lite mer roligt och glädjande, så börjar inskolningen på Teodors förskola idag! Spänningen är hög! Det ska bli så oändligt kul, han fattar väl inte att han ska till förskolan idag, men jag fattar, och jag tycker att det ska bli så kul att jag håller på att spricka! Min härliga unge ska äntligen få leka med andra barn, mysa, få mer utbyte och stimulans än vad jag kan ge honom. Jag har verkligen längtat efter denna dag.

Men vi har ett problem! Nämligen så kan vi inte hitta ett enda par av Teodors strumpor.... Han kan ju inte gå första dagen till förskolan strumplös! Här måste letas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback