Regn, kalla blöta härliga regn

2009-08-18 @ 18:23:20
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Ja, jag är trött på sommaren nu. Det är skönt och underbart ett tag, men jag tröttnar lätt, och vill ha mysigt höstmörker med filtar, levande ljus, pocketböcker och varma te och kaffekoppar mellan händerna. Så jag välkomnar regnet. Vad jag inte välkomnar är framtidsutsikterna som lovar finfint väder igen. Jag gillar att frysa. Jag gillar att ha på mig varma tjocka tröjor och byxor med fodring. Får hoppas att den där värmen som utlovas inte håller i sig så värst länge. Fast jag kan tänka mig att de flesta i detta mestadels kalla land inte håller med mig... Men snart är det höst!!

Jag jobbade 7-12 imorse, sedan slocknade jag en snabbis på soffan när Teodor lekte rövare. Pappan har möblerat om och är och hämtar fler möbler för att möblera om ytterligare. Känns som ett helt annat hem redan nu...

Gos Teddan är ett monster som vanligt, men idag har det faktiskt varit lite bättre. Vi har kramats, läst saga och busat en massa. Nu är han inkrupen på golvet och sover. Jag förstår verkligen inte varför ungen envisas med att sova på golvet, men men det är väl hans ensak, han tycker väl att det är mysigt eller nåt, vem är jag att döma :) han sover ju i alla fall på madrass och inte rätt på plastmattan.

Nä nu ska jag se om jag hittar nåt att knapra på i väntan på pappans hemkomst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback