Unge Herr Fläskläpp

2009-08-25 @ 15:56:42
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Det gick lika bra på förskolan idag, det var lite knivit med maten (lunchen var 11, T hade varit vaken sedan 5 och allt annat var så himla mycket mer spännande) men annars så funkade allt toppen. Det allra första Teddan gjorde var att hoppa på flaket på en cykel som en 3 årig kille cyklade omkring på, sedan bar det av i världens fart. Han kramar och pussar alla barn, och verkar inte bry sig det minsta om jag var där eller inte. Imorgon ska han vara ensam, från 9.

Men så till annat... Lilla stackars ramlade hemma vid två idag. Han höll en leksak i handen och föll med leksaken under sig så att han slog upp överläppen. Det är inte så illa som det ser ut, men det är väldigt svullet. Jag trodde först att han slagit ut en tand för det forsade blod men jag skrek på Nicklaz (som tack och lov var hemma) som kunde konstatera att det "bara" var läppen som hade slagits i och när jag (hysterikan) sa att vi kanske måste in och sy så konstaterade han även att det inte alls var så farligt.
Det tog inte så lång stund innan Teodor kommit över det, men man kunde minst sagt höra att det gjorde väldigt ont när det skedde :(


Innan, även då en "läppskada" men då hade han bitit sig i underläppen, inte så farligt



Efter.... En väldigt svullen läpp men på en fortfarande väldigt söt Teddan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback