Barnmorskebesöket

2009-12-14 @ 12:01:28
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Nu har jag varit hos barnmorskan, efter 2 långa månaders väntan.
Läget såg ut som sådant;
Fick lyssna på lilla pickande hjärtat som lät högt och tydligt och hittades direkt, det låg på 148 slag/min
Vägdes, och vikten har sett ut som sådan denna graviditet;
Hälsosamtal graviditetsvecka 6 - 61 kg
Inskrivning graviditetsvecka 9 - 61 kg
Barnmorskebesök graviditetsvecka 22 - 62 kg
Jag har alltså gått upp 1 kg hittills. Vilken om man slog ihop det gav en viktökning på 0 gram på ett överslag av 15 veckor. Det var inte helt okej, men barnmorskan såg lite strängt på mig och frågade om jag åt ordentligt, och det gör jag ju. Så konstaterade hon att magen i alla fall växer och är stor, och det är huvudsaken.

Pratade även lite om mina sammandragningar. Vi kom fram till att ett urinprov relativt omgående ska tas för att utesluta urinvägsinfektion - som jag tror att det är - är det ingen urinvägsinfektion, eller om det är det men penicillinet inte hjälper mot sammandragningarna, så kommer jag få gå på ett läkarbesök för att utesluta att det är fel på bebisen eller att jag börjat öppnas. Men det tror jag inte! Tror att det är den satans urinvägsinfektionen som spökar, hade det när jag var gravid med Teodor också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback