En "milstolpe"

2009-12-19 @ 22:31:19
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Imorgon, eller på måndag (beroende på hur man räknar) så kommer vi till en liten milstolpe i Pyrets liv. Då är nämligen dagen (gravid i vecka 23+0) som Pyret blir till en riktig människa med mänskliga rättigheter.
Om jag hamnar i värkar så räknas det som en förlossning och inte ett missfall. Alla åtgärder sätts in för att rädda Pyrets liv om förlossningen skulle starta imorgon. Pyret anses vara ett spädbarn och inte ett foster. Pyret har en chans att överleva om det föds imorgon. Det kanske inte är någonting ni själva skulle reflektera över, men för mig är det en liten milstolpe i mitt ofödda barns liv.

Idag har jag jobbat hela dagen. N också, Teodor har varit på förskolan och myst (och tydligen matstrejkat) och nu ligger han och sover sött i sängen. Jag har köpt 2 kg apelsiner, så nu borde jag klara mig en dag eller två. Jag fick en riktig överraskning nu på dagen; jag pratade med N tidigare på förmiddagen, han sa då att han inte skulle hinna hem denna helg. Klockan halv fyra på eftermiddagen går jag på toaletten och då ringer min telefon. Det är N som ringer och frågar vad jag gör. "Jag kissar" svarar jag. Då säger han: "Ja, jag skulle komma in men det står 'Endast Personal' på dörren." "Va?" frågar jag, fattar ingenting. "Nyckeln sitter i dörren också, typiskt dig". "Är du HÄR?!" skriker jag, och mycket riktigt, när jag öppna dörren så står där N och väntar, på mitt jobb :D Snacka om surprise!
Dock kunde han inte stanna, de var och räknade på ett jobb i Gävle och skulle tillbaka till Stockholm rätt omgående, men de stannade och gav mig skjuts till förskolan när jag slutat jobba en timme senare.

Jag blev i alla fall väldigt glad.

Nu ska jag sussa för imorgon blir det jobb igen.
Idag fyller Elmers mamma Emilia 22 år, grattis till henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback