Glitteröga

2009-12-07 @ 16:31:15
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Jag kan bli lite smått förvånad ibland, över hur otroligt vacker min son är! Alla tycker väl att deras barn är vackra såklart, inuti och utanpå. Och vackerhet är objektivt och alla har inte samma smak och tycke. Men jag tycker att han är så otroligt vacker. Det är någonting i hans ansikte som bara... får mig att bli lite chockad emellanåt. När jag själv är grå och trist så lyser han upp hela vardagen, allt omkring sig. Han glittrar! Jag kan titta på honom i timmar och timmar och åter timmar och ändå förvånas över vilket vackert barn jag har. Jag slutar aldrig att förundras över hans skönhet. För mig så är han så perfekt, så fulländad. Mitt älskade lilla barn!

 

Och sedan över till det andra barnet :)

En riktig liten nattuggla är det jag har i magen. Det ska sparkas, boxas och donas inne i bostaden allrahelst mellan 00-03 på natten. Det blir en hel del riktigt ordentliga stötar, och det är en envis och kaxig liten krabat där inne som säger ifrån på skarpen så fort det inte passar av någon anledning. Magen är riktigt stor nu! Den böljar och guppar och man kan tydligt se en del sparkar redan. Jag har en vag aning om att detta kommer att bli en stor bebis! Men det kanske stannar av, precis som jag slutade växa sista månaden med Teodor så kanske jag slutar växa även sista månaden denna gång.

Jag blöder lite och har lite ont emellanåt, och foglossning har jag så att det förslår, tillsammans med fortsatta förvärkar, men än så länge orkar jag en massa, orken är det inget fel på, bara kroppens vilja att samarbeta som bråkar lite... Idag gick jag in i v 22 (21+0), enligt ultraljudet och en beräkning på att graviditeten är 39+6 dagar. Räknar man på 40+0 dagar så är jag i v 21+1 idag (lite vanligare att räkna så, hur som helst så är beräknat förlossningsdatum samma dag hur man än räknar).


Kommentarer
Postat av: farmor

jag håller med dig mamma och att han tillhör oss

farmor älskar dig

2009-12-08 @ 11:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback