Irriterande!

2009-12-31 @ 09:36:39
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Här sitter jag på självaste nyårsafton och ska ringa och boka tid för placentakontroll i graviditetsvecka 32. Men det går inte sådär värst bra för mig. Tydligen är detta någonting jag måste göra själv (även fast det skulle vara mycket lättare om min barnmorska bara kunde knappa in det på sin dator) och det är ett ståhej.
Öppettiderna för tidsbokning av ultraljud av alla dess slag är 9-10 på vardagar. En liten sketen timme. Igår när jag ringde 9:15 så sa de "Numret du har ringt har öppet mellan 9:00 och 10:00. Var god försök imorgon klockan 9:00" Öööh men hallå?! Idag när jag ringde första gången var det upptaget och sedan har jag bara ringt och ringt och ringt och det går fram hundra signaler men inget svar får jag. Inte heller kommer jag till någon telefonsvarare eller blir vidarekopplad... Hur ska jag kunna ringa och boka tid om de inte svarar i telefonen?! Ultraljudet ska ske någon dag i vecka 7 (15-19 februari) och det är ju kötid, så jag vill gärna boka tid så fort som möjligt. Anledningen till att jag inte ringt tidigare är att jag skulle lyssna på hjärtljuden innan jag bokade tid, fick jag klara besked om. Och efter att jag gjort det så blev det jul och öppettiderna var stängda. Men nu ska de vara öppna igen. Ändå sitter jag här med en tyst jäkla telefon i handen! Det är ingen liten smågrej det här, om jag inte får konstaterat att moderkakan vuxit med livmodern upp så måste jag göra kejsarsnitt och gör jag inte kejsarsnitt då så kan jag förblöda på förlossningen. Så jag vill gärna göra den här kontrollen... Och i tid dessutom! Med tanke på hur snabb min förlossning med Teodor var så kommer det knappast finnas tid för ett ultraljud när jag kommer in på förlossningen med värkar...

Jaja, jag får väl ta nya tag på måndag då! Då jäklar ska de svara i sin förbannade telefon!

Nu ska jag dricka upp min latte och sedan dona lite innan det är dags att ta sig iväg till jobbet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback