Jag geniförklarar min son

2009-12-11 @ 17:44:21
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag satt och pysslade med mitt och Teodor satt och pysslade med sitt, så hör jag ungen säga "Titta en åtta" upprepade gånger. Jag går dit och kikar efter vad han gör, och han sitter och ritar små, små stjärnor (eller åttor som han kallar det) och är superkoncentrerad. Jag är en aningens förvånad då jag trodde att 2-åringar för det mesta ritade streck bara, och inte små små krumelurer med största finkänslighet... Med vänster hand dessutom. Han ritade så fint att jag var tvungen att fotografera det. Det är lite svårt att se på bild, men det är verkligen små, små krumelurer (inte bara streck alltså), och så ringar som sitter fast i varandra.

 

 

 

Så härmed geniförklarar jag min son. Han är en liten mini-Picasso! Skönt att min konstnärliga sida går i arv. Jag funderar på att geniförklara mig själv också, men det känns lite väl egoistiskt ;)

Nä nu ska vi fortsätta tvätta... 8 maskiner tvättade på 2 dagar hittills. Och minst 8 till innan all tvätt är ren... Shit vad mycket tvätt på 2 ½ vecka... Har alla småbarnsföräldrar det såhär eller är vi exeptionellt skitiga av oss bara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback