Jule(frid?)tid

2009-12-16 @ 23:35:05
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Puh, jag somnade som en stock när jag skulle natta Teodor. I tisdags jobbade jag som sagt omkring 9 timmar. Jag stod/gick HELA dagen med undantaget rasten på 30 minuter. Och idag jobbade jag 3½ timme, också då stående/gående. Gissa om mamma Elsa har skitont i höfter/ben?! Det känns som att mina leder långsamt slits ifrån kroppen. Det gör o - n - t .
Men, men. Jag har monterat upp granen! Och pyntat (fast granen är så stor att den behöver lite mer pynt), så nu är det jättefint hemma! Eller, nej... Jag måste städa! En riktig storstädning (som det känns som att jag gör jätteofta men det leder ingen vart). Men imorgon blir det jobb igen, chefen är sjuk. Och jag behöver jobba som kompensation för förra veckans totalvabb. Det hade gått bra idag på förskolan i alla fall. Han vill inte gå hem, så det blev ett litet krig där mellan en väldigt trött och hungrig mamma och en väldigt obstinat och trotsig son. Till slut kom vi överrens. Och sen har han varit en söt liten ängel hela kvällen och levererat pussar och kramar och glada hejjarop när jag donade med granen.
Kristin har diskat (!!) så det slipper jag tänka på.
Nu kommer lite bilder och sen däckar jag!

Mycket snö täcker hela Gävle, mysigt! Ger kraft och energi

Kristin hjälper till och klär på Teddis overallen

Det blev en liten kamp där med hihi men förutom det var de väldigt sams. Kristin är mycket mer populär än vad jag är.

Julgranen.

Godnatt!!


Kommentarer
Postat av: hemlig beundare

gud vad jag saknar er

2009-12-17 @ 21:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback