Julstress även hos oss...

2009-12-22 @ 19:23:24
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Puh, suck och stön...
Har spenderat 5 timmar på stan med att handla julklappar och julmat och sedan ytterligare 4 timmar hemma med att städa, dona och feja. Känns som att det aldrig tar slut... Men nu har jag det mesta införskaffat i alla fall. Ikväll ska jag baka lussebullar och imorgon ska jag handla den sista julmaten till torsdag ifrån jobbet.
Ikväll kommer N hem! Ska bli skönt att få lite avlastning hemma, det gör ont i hela min kropp efter en och en halv veckas stressande, jobbande, omhändertagande av sjukt barn, julpyntande, städande... Imorgon blir det till att jobba 8 timmar i den ultimata julstressen, dagen före dopparedan ;) Sedan kommer 3 välbehövliga lediga dagar och guess what - jag behöver inte ta hand om Teodor själv de dagarna :D Två av dagarna har vi släkten här och en dag får vi spendera själva - med att städa och utforska Teodors julklappar, kan jag tänka.

Nu ska jag fortsätta min städrunda, jag ignorerar sammandragningarna och foglossningen! Jag har dessutom köpt en julklänning till mig själv och jag ser ut som en väldigt höggravid kvinna i den :D Men då vet jag att jag kommer vara garanterad sittplats vid matbordet i alla fall ;) Ingen låter väl en framtung 24-årig småbarnsmamma stå och äta sill?!
Ps. Jag kommer i mina vanliga jeans igen! Jag har verkligen gått ner mycket i vikt på hela kroppen förutom på magen, som är stor som ett hus... Och jisses vad det röjs därinne, det är full rulle så fort jag sätter mig ner. Crazy baby time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback