Lillplutten då!

2009-12-10 @ 20:59:18
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Usch!

Min favoritkille dras just nu inte bara med ögoninflammation och hosta och snorig näsa - nej ikväll har han kräkts som en liten groda och dessutom har han fått feber.
Han ligger i sängen och hostar och kommer upp ibland och gråter och vill kramas. Det får han så gärna. Tycker så synd om honom! Ögonen är alldeles svullna, röda och kladdiga och han mår inge bra alls! Sitter och förbereder mig inför natten som jag känner på mig kommer att bli lång... Hoppas att vi slupper kruppanfall men jag kommer förbereda genom att öppna fönstret i sovrummet ordentligt och ta dit extra filtar och täcken istället. Frisk luft hjälper att andas (han är ju dessutom täppt och kyla är bra för febern) så får han ett anfall inatt är det bara att sätta sig vid det öppna fönstret och andas lugnt tillsammans med honom. Men hoppas som sagt att det inte går så långt, krupp är så jäkla läskigt!
Jag har dessutom börjat känna av en rejäl huvudvärk själv och jag somnade på soffan idag och sov i en timme - och jag sover aldrig på dagen. Så lagom till julfesten på jobbet hinner väl jag också åka på skiten.
Inte så mycket att göra åt, hoppas på det bästa och att ungen min blir frisk snart!
Förhoppningsvis kommer N imorgon någon gång (säkerligen sent på kvällen/natten) så att jag får pusta ut lite ifrån att badda ögon, torka spya och snyta näsa...
Sov gott mitt lilla barn och vakna lite friskare imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback