Lite kalas sådär på torsdagen

2009-12-17 @ 23:15:57
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Ja, idag firade de Teodor på förskolan. De har en dag i månaden då de firar alla barn som fyllt/ska fylla år den månaden. Det var bara Teodor i december. De har sjungt födelsedagssång och bjudit på tårta och pepparkakor och gjort ett fint grattis-kort med ett dagsfärskt fotografi som de tog och skrev ut. Mysigt för Teodor att bli barnet i centrum!

Till något helt annat; jag behöver en ny babysitter, till pyret i magen. Babysittrarna (plural någon?) jag använde till Teodor är helt utanvända och jag vill inte använda dem till barn nummer 2. Plus att utvecklingen hela tiden går framåt och att jag med erfarenhet av ett barn som älskade sin babysitter vet vad jag vill ha denna gången, vet vad som funkar, vet vilka kriterier jag har.

Jag har siktat in mig på en Babybjörn sitter med tre lägen (inklusive fullt liggläge). De är svindyra men verkar jäkligt bra och har samma krav som jag har. Rekommenderade från 3,5 kg till 13 kg. Teodor slutade använda sin babysitter helt vid 7-8 kg. Här kommer en bild också:

Än har jag bara köpt vagnen till pyret. Ingenting annat. Tänkte vänta till åtminstone v 30 innan jag börjar shoppa loss. Det mesta har vi ju redan, men första babykläderna, nytt skötbord och lite hygienartiklar och personliga saker ska pyret få såklart.


Kommentarer
Postat av: Eva [Bland rosa och blåa tuttar]

Jag tycker babybjörnen är super! Nu har vi ju den iofs inte själva, utan Celine brukar sitta i den på öppna förskolan. Hemma använder vi min gamla från -86, för jag tycker den är bra, men annars skulle jag nog också satsat på den där.

2009-12-18 @ 09:07:30
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback