Middag

2009-12-01 @ 18:01:04
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Till middag idag gjorde jag pasta med rökt laxsås och spenat. Mumsigt tyckte jag. Teodor tyckte annorlunda. Han tog en tugga som han genast spottade ut med ett - Blä!
Efter mycket trugande och mutande så gav jag upp - ungen ville helt enkelt inte äta maten, han tyckte den var äcklig. Så han fick gå ifrån bordet. Han klättrade ner, gick runt bordet till min sida (där jag fortfarande satt och åt) och sa:
- Mamma. MAMMA.
- Ja, vad är det? frågar jag lite trumpen efter totaldissen av mitt käk.
- Du äter bajs!

Nä vet nån vad! Är det detta jag har uppfostrat? En kaxig liten filur som inte bara dissar min mat - han gör allt för att jag ska tappa aptiten också! Och dessutom ser han så finurlig ut när han säger dessa fyndiga ord, att jag inte kan göra annat än att skratta åt honom. Tokunge!

Han tjatade till sig en banan istället.
- Mmmm gott! sa han då och pekade på bananen. En pik eller vad? :D


Kommentarer
Postat av: mormor

Är han härlig o ärlig eller.....

Åh. det är så skönt att läsa din blogg!

Kram!

2009-12-01 @ 19:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback