Mr "Kan Själv"

2009-12-28 @ 22:21:59
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Teodor har hamnat i en härlig (inte) liten period då allting präglas av begreppet "Kan själv". Och ett annat litet begrepp som heter "Mitt". Allt är Teodors. Och allt ska göras av Teodor. Han vill gärna ha sällskap när han gör det, men det ska göras av honom själv; snyta näsan, göra macka, sätta på tv:n, prata i telefon... Att ha en unge som tycker sig ha äganderätt på allt och som ska fixa biffen utan mammas eller pappas hjälp är inte alltid så värst givande...
Och nu är det slut på julfriden också; igår och idag har varit präglade av jobb. Och förkylningar! Jag är så himla förskyld... Men jag vägrar sjukskriva mig... Dum och envis som man är. N är förhoppningsvis hemma veckan ut så lite avlastning får man hemma i alla fall, det är värt det!
Nu ska jag hoppa ner i sängen, för gissa vad? ;) Det är jobb imorgon igen. Och på onsdag. Och på torsdag...
Ny graviditetsvecka idag, vecka 25. Och idag går jag in i 7:e graviditetsmånaden. Vart tusan tar tiden vägen?!

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 28 dec 2009.
Din graviditet startade Mån 13 jul 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 27 jul 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 169 av 280. (60,4%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 0 fulla dagar (v24+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 18 apr 2010
Du har 111 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback