Mycket att göra

2009-12-11 @ 09:16:46
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Ja, till min stora glädje vaknade jag upp bredvid ett barn som dock hostade och fortfarande hade ögoninflammation - MEN! - han har ingen feber längre och verkar väldigt pigg och glad och det sovs 12 timmar inatt utan uppehåll så jag slapp kruppanfall - kanske var det mitt öppnade fönster som gjorde susen? ;)

Men då har man inget legitimt skäl att bara sitta på soffan och lalla runt i mjukisar hela dagen längre.
Jag måste ta mig in till stan med ungjonet och shoppa lite nödvändigheter - dels lite julklappar, sedan pepparkaksdeg och lussebullstillbehör. För ikväll ska här bakas! Apelsiner ska pryda köksbordet och hemma ska det städas big time! Jag har tvättstuga idag igen, 17-19, en lite mänskligare tid. Det är fortfarande massvis kvar att tvätta och jag skulle gärna vilja ha detta avklarat så att man slipper ränna där nere med sjutton säckar varje dag i ett halvår...

Mamma insisterar på att vi ska få en tvättmaskin i julklapp, jag vet inte riktigt om jag kan godkänna en så pass dyr julklapp... Men kanske en 50/50 present... Eller ett presentkort.

I alla fall, nu ska jag göra lite frukost så att vi inte svälter ihjäl på kuppen. Jag har bestämt att det blir ugnsbakad lax med paprika och chili till middag ikväll, det var länge sedan. Till det ska jag försöka mig på lite bakpotatis kanske. Är det fredag så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback