Pjuu!!

2009-12-18 @ 15:13:19
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Gah, försök med detta:
Ta med dig din 2 åriga son/dotter som är i trotsåldern. Placera denna i en pulka och släpa med dig pulkan en halv kilometer. Ta dig in på Coop med en trotsunge och en pulka i händerna. Handla blöjor och servetter. Gå sedan vidare in på DollarStore med pulkan, ungen, blöjpaketet och en varukorg och trängs med julshoppande totalstressade människor samtidigt som du letar efter fina saker att ha hemma. Ta sedan med dig två fullproppade kassar med pynt, ett paket blöjor, en trotsig unge och en pulka och gå en halv kilometer hem igen. För att göra det hela lite mer spännande så utmanar jag dig att vara gravid med foglossning och lyckas ta dig över en relativt trafikerad gata med samtliga bihang i behåll... Jo, just det, du ska ha en väska med dig också såklart, där du förvarar plånboken och mobilen som ringer och som du ska försöka lirka ut ;)
Skam den som ger sig!!
Budgetshopping som heter duga blev det i alla fall. Jag betalade sammanlagt 140 kr för varor som borde kostat ca 300-400 kr tillsammans. Det känns bra! Och vi är hemma, i säkert förvar.

 

Pulkan börjar bli lite för liten, men säg den som klagar? Inte Teodor i alla fall, han tycker att det är störtkul att åka pulka! Oavsett storlek, form eller hastighet.

 

Teodor tycker om bebismagen! Han ska pussa och krama den, så mysigt! Urkass kvalité eftersom jag fotar själv med digitalkameran. Men men. Vi ska boka in tid för proffsfotografering i januari-februari. Jag vill inte vara helt enorm, tycker januari är en bra tid för fotografering. Jag är ju redan så stor om magen (fast resten av kroppen verkar bara bli smalare för varje dag som går). Själva fotosessionen är dessutom gratis, det tycker vi om! Sedan kostar självklart bilderna pengar, vi vill dessutom ha en canvasbild på 100x70 cm att hänga på väggen hemma. En fin familjebild. Det är väldigt vanligt att man gör gravidfotografering, och jag ångrar att jag aldrig gjorde det när jag var gravid med Teodor... Men nu blir det ju så mycket bättre. Hela familjen liksom!


Kommentarer
Postat av: mormor

Allas vårt fantastiska barnbarn kan väl inte vara trotsig, det måste du inbilla dig....

Så gulligt när han pussar sitt blivande syskon, du är så duktig som dokumenterar allt som händer er, jag är så stolt o glad för er skull. Pussar, längtar till annandagen då vi SKA shoppa tvättmaskin, kosta vad det kosta vill, jag är ju på G om man säger så.

Kramar!!!

2009-12-18 @ 15:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback