Städ-dag?

2009-12-03 @ 22:32:38
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Jag städar lite, och surfar lite, om vartannat. Teodor gick och la sig tidigt ikväll för en gångs skull; han sov redan vid 20:15. I helgen fyller han år! På lördag kommer hans farmor förbi (+ eventuella bihang, har inte så stor koll på vilka som ska med, faster med sambo kanske). Men jag jobbar... Både lördag och söndag. Och imorgon kväll. Känns inte direkt överdrivet lockande att jobba denna helg. Vill ju vara hemma med min son! Men, på måndag ska vi mysa och fira bara han och jag. Gosa till det ordentligt.
Jag måste i alla fall städa klart här hemma innan jag ska dra iväg till förskola och jobb igen imorgon. Jag lider ganska hårt just nu måste jag erkänna; i 1 ½ vecka har tvättstugan varit avstängd, 1 vecka kvar tills den öppnar igen. Vill någon gissa på hur mycket tvätt jag har liggandes hemma? Känner mig allmänt som en skabbråtta och LÄNGTAR efter att den ska öppna igen - nyrenoverad! Men jag gissar med säkerligen all rätt att det kommer vara HELT och fullt fullbokat i åtminstone ytterligare en vecka fram i tiden... Och är det inte det så finns det väl bara lediga tider då jag jobbar... Jag vill ha en tvättmaskin i hemmet! Det kommer att bli ett måste med två barn hemma dessutom... Spya och tuttmjölk överallt, blandat med lite barnkiss, vällingslattar och fettspår efter nån smörmacka... Ja, ja men sånt är livet!



Kommentarer
Postat av: mormor

Vet du vad, vi kanske ska köpa er en tvättmaskin i julklapp, vore inte det en bra idé?

Puss på er!

2009-12-04 @ 09:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback