Tänk om man var två...

2009-12-04 @ 13:02:48
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag önskar att jag var två personer i en ibland... Det är så mycket som ska göras. Jag har diskat, lagat mat, köpt nya tvättkassar så att det inte ska ligga smutstvätt på hela golvet mer. Jag har nattat sonen efter lunchen, jag har plockat undan i köket, jag har läst saga och jag har varit en snabbis i lekparken. Men fortfarande måste jag plocka i vardagsrummet, dammsuga och skura, göra ren toaletten, leta reda på extra kläder till dagis, väcka sonen igen, klä på sonen (och mig själv), borsta tänder (oops det hade jag visst glömt), cykla iväg till förskola och jobb, jobba hela kvällen och sedan hem, natta sonen - igen, mata mig själv (antar att jag som vanligt kommer vara svinhungrig när jag kommer hem ifrån jobb), välkomna pappan hem, ta reda på ytterkläderna som sonen kommer ha slängt på hallgolvet, borsta tänderna - igen, duscha, titta på tv och sedan bums ner i sängen... Ska man aldrig få ett break? Önskar att det fanns en Elsa2 som kunde göra alla de där jobbiga måste-göras-sakerna... Ibland är det en pina att vara "vecko-ensamstående", arbetande mamma...
Tur att ungen man genomgår besväret för är värt det hundra tusen gånger om...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback