"Teolina"

2009-12-30 @ 09:01:49
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
N kom på den eminenta idén att sätta upp Teodors hår i en tofs. Och ja, det såg ut som en riktig liten "Teolina" här hemma. Lika söt som vanligt men en aning mer "feminin" (kan ett barn vara feminint eller maskulint? Tror inte det, barn är bara barn). Vi tog lite kort och det är så roligt för när man säger "Posa Teddan!" till honom så drar han upp tröjan och spänner ut magen! Han har kanske iakttagit sin mamma? ;)
Apropå mamma och magen så är det livat värre nästan dygnet runt nu. Jag som trodde att denna bebis skulle bli lite lugnare än sin storebror, får äta upp mina ord. Det är en till liten hoppande vilde vi verkar få till familjen. N ligger och blir idogt sparkad i sidan av bebisen natten igenom (jag själv har börjat vänja mig och lyckas somna även om det är full rulle inuti mig). Det är både mysigt och lite enerverande. Det är inte världens lättaste att klä på en son ett ton vinterkläder samtidigt som man blir kickboxad... Men tiden går och rätt vad det är så har jag en liten fis utanpå magen istället. Jag kanske inte har skrivit det i bloggen, men den lilla därinne har ett namn. Vi vet ju könet, och bestämde tidigt ut ett namn. Sen får vi se om det passar pyret som kommer ut. Men det känns rätt. Jag kan ju såklart inte skriva namnet här som ni förstår eftersom könet är hemligt men jag vill ändå delge informationen att pyret är inte namnlöst. Och vi använder arbetsnamnet flitigt här hemma.

Men nu åter till Teolinan och bilderna:

Mmm ja, vem är det som ska klippa luggen då?

Magposen!

Och sedan lite allmänt slapp i nya stolen från farmor


Kommentarer
Postat av: Erika

Vilken söt son du har! Verkligen jättefin!

2010-01-03 @ 19:07:03
URL: http://rooot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback