Tvätt & sjukhus-dag

2009-12-10 @ 10:16:41
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Ja, imorse drog jag mig upp kl 07:00 (det vore skam att säga att jag gjorde det med humöret på topp...) för att tvätta "lite" kläder... Hade satt mobilen på alarm 06:50 och sen blev det snooze i 10 minuter. Under de tio minutrarna hann jag somna om och drömma att jag tvättade. När mobilen ringde igen var jag bombsäker på att jag tvättat klart, puuh, tänkte jag. Äntligen är det färdigtvättat. Men sedan gluttade jag på mobilen och insåg att jag minsann inte alls tvättat...
Men NU är det gjort! Teodor vaknade inför sista vändan och fick följa med och glutta på nyrenoveringen. Det nya bokningssystemet har inte börjat gälla än (otroligt tur, för i mitt tillstånd i morse hade jag nog inte fattat hur jag skulle göra annars, det var tillräckligt påfrestande att försöka lista ut hur de nya maskinerna fungerade...) men det kändes ganska fräscht att tvätta. Ännu fräschare kommer det att kännas när jag får på mig RENA kläder... ;)

På väg till tvättstugan i morgonmörkret

I väntan på att mamma ska ta ur kläderna ur tumlaren

Ska vi gå nu eller?!

Vi ska till hälsocentralen nu klockan 11 och träffa en sjuksköterska som ska få kika på Teodors ögon. De är svullna, röda och rinniga/kladdiga. Inget mysigt. De blir bara värre och värre också. Hela denna vecka kommer alltså bestå av VAB och vi kommer missa Luciafirandet på förskolan imorgon... FAN! Jag hade till och med köpt en pepparkaksdress som han skulle få ha när vi skulle sjunga julsånger och äta lussebak och pepparkakor (som de bakat hela förra och denna vecka på försis och det har luktat så GOTT. Först så missar han fotograferingen, och sedan missar han lucia... Åt helvete med sjukdomar! Och jag får bara betalt för 4 timmars jobb denna vecka. Det kommer kännas i plånboken kan jag säga. Speciellt eftersom min tillfälliga föräldrapenning ligger på lägsta nivå nu ungefär... Och det är så grymt trist att bara gå hemma. JAG VILL JOBBA! Detta styrker i alla fall min teori om att en sjukskrivning denna graviditet inte är ett bra alternativ. Jag skulle bli galen av att bara gå hemma. Nä, tacka vet jag att jobba. Det må vara tungt och jävligt emellanåt men det är i alla fall ett jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback