UVI, febervabb och snö i massor

2009-12-21 @ 16:10:45
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Elmer och Emilia kom på besök i förmiddags, och fikade lite. Sedan klockan 13:00 begav vi oss till hälsovårdscentralen för att jag äntligen tagit arselet ur vagnen och bokat tid för urinprov. Och som jag trott så har jag UVI = urinvägsinfektion. Ska gå på medicin i 7 dagar nu och förhoppningsvis försvinner sammandragningarna efter det!!
Efter läkarbesöket så tog vi pulkorna med ungar på och åkte omkring lite och busade loss i snön. Sedan var det dags för förskolan för Teodor 14:30.
Jag hann precis lämna av honom och ta bussen in till stan så ringer förskolan och säger att Teodor har hög feber, kom tillbaka och hämta honom. Inte mycket att argumentera om där. Bara att vända om och åka tillbaka till förskolan, ringa jobbet och anmäla vabb och sedan hem och ner med ungen i sängen. Kul, kul. Nu sover han och det blir till att tina köttfärs till middag idag. Hemmet ser ut som ett krigsfält trots att jag storstädade i fredags, så det är bara på't igen och röja järnet. Imorgon är jag ledig men på onsdag är det heldags-jobb. Sedan vips kommer julafton.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback