Tandläkarbesök!

2009-01-28 @ 10:10:06
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Fy, jag har en kindtand eller visdomstand eller vad det nu var, som håller på att pressa sönder mitt tandkött och trycker på en massa nerver så att jag inte kan öppna munnen :(  det är fysiskt omöjligt, så att gäspa, äta mat och ibland prata är ett helvete... Så igår blev det akutbesök hos tandläkaren, som försökte spola rent, pressa undan tandköttet och lägga en tamponad (eh stavas?).. Så ska jag tillbaka imorgon för en ny sköljning samt har fått bakteriedödande medel som jag ska ta efter tandborstning, men om jag fortfarande inte kan öppna munnen imorgon (vilket jag inte tror jag kommer kunna), så måste jag få penicillin :(
Det gör ruskigt ont men så länge jag håller munnen helt stängd så är det lugnt.... Går i princip inte att få in mat och sen tugga den så det är råbantning som gäller tills detta är åtgärdat.
Teodor tyckte att det var kul hos tandläkaren ända tills de började hålla på i hans mammas mun, då blev det ruskigt otäckt och han skrek grät och ville ligga på min mage och kramas, stackars liten. Men som tur var fanns det snälla tandsköterskor som inte hade nåt vettigt för sig och de tog hand om honom, hittade massa leksaker och spanade på fiskar i akvarium och drog i slangar osv så det gick ganska bra ändå.
Men det blir en dyr historia... Endast första besöket kostade 400 kr och sedan blir det ett till besök imorn alltså som kommer kosta 350 och sedan blir det kostnad för penicillinet också. Så fattigt värre blir det här hemma men jag känner verkligen att jag inte har nåt val så det är värt det. /E

Kommentarer
Postat av: kakanbrakan

snutten då <3

2009-01-29 @ 16:10:29
URL: http://aanderssson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Usch och fy för tandläkare. Drog själv en visdomsjävel strax innan jul, mindre kul. Hoppas det inte blir för satans dyrt och att du slipper det onda.

2009-01-29 @ 17:28:41
URL: http://www.joelregado.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback