40-talistens hemmafru

2009-07-31 @ 07:28:01
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag skulle vilja vara en hemmafru. Bara gå omkring och plocka, damma, diska, laga mat, byta blöjor, lyssna på radion (hade man fått radio på 40-talet?), gå på långa höstpromenader... En tvättäka hemmafru på 40-talet skulle jag vilja vara. Då hade en del bra uppfinningar kommit till av gamla gubbar. Och så behövde man inte bry sig så mycket om vilka byxor som gör att man ser ut som att man har ett bountaarsle för alla hade klänning... Det vore nåt det!
Nej. Jag skulle nog inte vilja vara en hemmafru. Och inte skulle jag vilja leva på 40-talet heller. Men däremot så känner jag att det inte riktigt är min grej att börja jobba på måndag heller... Hur ska detta gå? Jag har då varit "fri" sedan 21 månader & 1 dag. Inte ett enda dagsverke sedan dess. Om man bortser från det heltidjobb med plustid det är att vara ensamstående förälder. Och förälder överhuvudtaget, såklart.
Men, jag biter ihop. För året är 2009, och någon måste betala mina räkningar. Och inte har jag någon dyrbar konst att sälja iväg och inte heller en rik finansman som kan försörja oss. Jag är ganska glad för det ändå.

Psst. säg det inte till någon men Teddan fick lite oboy i nappflaskan imorse. Hur går det egentligen med min stenhårda regel att inget socker ska ges innan 3 års ålder?? Ja, man kan ju undra... Jag tänker skylla på att det är sommar och semester.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback