And it continues...

2009-07-24 @ 19:40:46
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag fortsätter städa, dock har jag slappat till mig lite. Det som är kvar är hallen samt Teodors & mitt rum. Men köket, allrummet, vardagsrummet och badrummet är städade. Nu har jag liksom tappat det mesta av min ork. Teodor har hjälpt till och varit jätteduktig! Det är ju galet kul att skura, såklart. Blött och halt och lite lagom läbbigt ;)

Sedan var det dags för middag, och idag blev det chili con carne. Jag ska slänga upp en snabb beskrivning på hur jag gör denna starka (oj så starka) och underbara rätt:
Först så steker jag upp ca 500 gram blandfärs, i en panna, som jag sedan flyttar över till en kastrull. Jag steker upp den separat. Sedan hackar jag gul lök, skivar färska champinjoner, och hackar vitlök som jag bryner tillsammans. Jag häller i 500 gram krossade tomater i blandfärsen och ca 4 matskedar sweet chili och 2 msk tomatpuré (fast jag bara häver i allt, orkar inte hålla på och måtta osv, så det är inte exakta mått). En burk med kidneybönor & en burk med stora vita bönor (ca 200 gr av vardera) blandas ned i blandfärsen, sedan tillsätter jag löken, champinjonerna och vitlöken som brynts. 
Till det kokar jag ris och fixar ihop lite sallad. Naaajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback