En fårskalle

2009-07-22 @ 07:37:07
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Teodor fick ett får av faster Angelica i söndags. Ett väldigt sött litet får, som tyvärr kommer få utstå mycket (och har redan utstått) för Teodor är allt annat än aktsam om sina ägodelar... 


Det var då det här med svininfluensan också. Det går som en susning mellan alla småbarnsföräldrar man känner, och debatterna börjar dras upp; ska man eller ska man inte sätta barnen på dagis (ja jag skriver dagis trots att det heter förskola) när svininfluensan härjar och muteras om vartannat? En del tycker att man ska få influensan för att bli immun ifall den muterar sig, några andra tycker att man ska isolera sig. Några tycker att vaccinet man kommer erbjudas i september är bra, andra är livrädda för vaccinets eventuella bieffekter. Jag har hört om mammor som inte längre ska ta med sina barn till affären, som ska hålla sina barn inomhus. Hej då sommaren! Är jag dum som inte kommer ändra på minsta lilla planering i Teodors liv? Han kommer börja dagis 24 augusti, som planerat. Jag börjar jobba 3 augusti, som planerat. Han fortsätter att följa med mig till affären - alltid. För vad ska han göra annars? Sitta hemma och titta på tv själv, 1 ½ år gammal? Tror knappast det...
Så jag har kommit till ett beslut. Beslutet att skita fullkomligt att svininfluensar blir allt strörre i Sverige, och skita i att TBC kommit tillbaka. Vaccinera oss om vi får möjlighet (fast barn under 2 år får inte vaccinera sig för det tror jag) men fortfarande leva precis som vanligt. Men läskigt, det är det ju.

Nu håller knäppgöken Teodor på att blåsa i vattenkannan i ett försök att lära sig spela trumpet eller liknande. Han ser helt koko ut ;)

Kommentarer
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

Vilket sött litet får! :)

2009-07-22 @ 09:16:37
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken jättefin blogg :)

2009-07-22 @ 10:13:08
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback