Helgen i korthet

2009-07-19 @ 15:56:30
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Kan man förstå detta, att senaste gången jag hade barnvakt var i oktober förra året, då jag flyttade. Min sysselsättning under den helgen var att tapetsera och måla om större delarna av lägenheten. Jag lyckades bli sjuk den helgen. Precis som det känns nu. Som att någon slagit mig i huvudet med en stor hammare. Det är livsfarligt att vara barnledig. Man slappnar av, aldrig annars finns tid till att slappna av så totalt som man kan göra när man inte har sitt barn närvarande.

Men vi hade i alla fall trevligt. Vi åt middag på Berggrenska restaurangen, jag åt fläskfilé och Nicklaz åt oxfilé. Vi drack inte mycket. Jag klarade mig på ett glas vitt under hela middagen, och sedan tog jag en vodka lime 4:a vid elva innan vi gick hem. Och då var jag överfull av redig mat (plus efterrätt). Ändå känns det idag som att jag har hällt i mig en halvliter sand - kort och gott - jag är standad.

Nu sitter vi i Söderhamn och har återförenats med sonen, den underbara, glada, knäppa ungen. Som - självklart - sov mellan 19-9:30 inatt endast för att han är en liten miniförrädare ;) Men han charmar alla i alla fall. Vi ska trycka i oss pizza och sedan stannar vi här över natten. Jag har faktiskt kommit ihåg att ta med kameran denna gång, så imorgon blir det förhoppningsvis en bild eller två. Men nu ska jag åtminstone låtsas vara social och inte spendera medparten av tiden framför datorn....

Kaffeeeeeeeeeee!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback