Nya krafter

2009-07-28 @ 19:19:17
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Idag samlade jag ihop mig själv och bad till högre makter om lite krafter - och hör och häpna, de kom! Krafterna alltså.. Eller om det helt enkelt var så att jag blev för uttråkad ;) Jag tog mig i alla fall i kragen och städade Teodors rum. Det låter som att jag aldrig städar det. Men det gör jag, ganska ofta dessutom. Det är ju bara det att ett barnrum smockat med leksaker väldigt snabbt och väldigt lätt blir på gränsen till extremt stökigt. Han vänder upp och ner på sina leklådor; han kastar böcker över hela golvet; river ut kläderna ur byrån... Ja, som ni förstår, det ser ut som andra världskriget relativt snabbt. Jag förskonar alla med en före-bild (för ett stökigt barnrum är verkligen ingen vacker syn...) Men jag tänker minsann visa hur fint det blev! Ett litet mystroll har gosat in sig...





Sen var det glajernas tur att komma fram, han är så tjusig i mina solisar, lille Teddetott!



Kommentarer
Postat av: Eva

Vad mysigt han har det i sitt rum. Vi har alla leksaker i vardagsrummet så det är kaos i hela lägenheten känns det som.

2009-07-28 @ 21:43:57
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Kadri

sv. Det som jag skrev var sant. Inget påhittat. Skrev att hon sa etc..när du hade sagt något. Precis som du har skrivit. Samt ville jag förklara samband med dina åsikter att tvivla i unga föräldrar kan göra mera skada än nytta. Inget annat. Du har öppet skrivit i din blogg för andra o läsa och då är det väl inget hemligt. Eller ? Jag förväntade mig heller inte att alla skulle hålla med mig. Ja skrev om min åsikt. Du skrev om din.

Jag är en sån person som tar saker som jag tycker är fel och orättvist väldigt hårt. Jag säger vad jag tycker o tänker. Om andra inte tycker det är politiskt korrekt. Så what ?

Samt undrar jag ju om då så kallade 15 åringar som panikslaget försöker o bli gravida finns eller om de bara säger det för att dölja faktum att graviditeten var en olycka. För visst känns det bättre o säga till sitt barn att den var efterlängtad istället att vara en olycka.

Jag tycker ett barn är en stor gåva. Och jag kan ärligt säga att om mina tjejer skulle komma o säga att de är gravida när de är 15 och om de vill behålla barnet kommer jag o bli lycklig för de och hjälpa till så att allt kommer o gå bra. För visst är det tufft i början, men det är för de flesta förstagångsföräldrar.

Men mina döttrar kommer aldrig komma hem gravida för de kommer aldrig få ha pojkvänner för mannen min kommer o jaga de med hagelpössa.

2009-07-28 @ 22:07:59
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback