What's on the meny today?

2009-07-29 @ 20:50:34
Direktlänk | | Kommentarer (0)
Dagen mat-tips! (Jag kommer att uppdatera här även om det absolut inte är avancerade maträtter som lagas. Jag har alltid hjärnstillestånd när det ska komma till att bestämma över vad middagen ska bestå av, så denna kategori är är mest för min egen skull...)

Fläskfilé med wok

2-4 personer

En hel fläskfilé (ca 500 gram)
En påse wokgrönsaker (vi kör med originalwok) 500 gram
Ris (om man vill, går lika bra att köra utan)
Svampsås (färdig om man är lika lat som jag)
2 st hela majskolvar

Jag tror ni kan fatta själv hur det ska lagas... Men stek först upp filén i små bitar och sedan woken. Blanda ihop och häll över svampsåsen (och riset om man nu vill ha det till). Ungsbaka majskolvarna och dela dem på mitten så att det blir 4 bitar. Krydda med svart/vitpeppar samt salta efter tycke. Gott, enkelt och nyttigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback