Förlåt, städguden...

2009-11-25 @ 22:54:59
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
... men jag orkar verkligen inte städa ikväll!
Denna dag har varit stressig rakt igenom.
Vi började med att försova oss i morse, vaknade på tok för sent. Stressringde dagis eftersom jag lovat chefen att komma 45 minuter tidigare till jobbet. Men det gick bara bra att Teodor kom lite tidigare.
Sedan skulle plutten hinna sova middag innan förskolan också, så vi stressade ner i sängen. Så fort han somnat var det bara att stressa ut till köket, fixa lunch till mig och slänga i mig innan det var dags att väcka Teodor igen. På med kläder och slänga oss på cykeln. Sedan hasta iväg till jobbet, där det skulle byggas non-food i MÄNGDER. Självklart så välte en kund omkull en flaska med glögg samtidigt som jag räknade prisförändringar och det var glas och glögg överallt, samtidigt som ett helt bort med kött låg framme som jag skulle räkna i kilo... Och just då passar distriktschefen på att ringa för att prata i speedfart så att jag knappt fattar vad han säger... Helt plötsligt var klockan halv åtta och hälften var kvar att göra...
Känner mig som en gammal kärring som sitter och surar, men jag har foglossning, ligamentssmärtor och sammandragningar stup i kvarten och vill bara lägga mig ner och självdö. Dessutom har jag fått tillbaka gravidillamåendet, så jag får kväljningar hela tiden... Och pyret sparkar ju hela dygnet runt nu för tiden och gärna ner mot blåsan så att man tror att man ska kissa på sig plus att det gör ont som f-n. Men det är mysigt också såklart.

Men jag skiter i att städa ikväll. Nåt måste bli lidande.
Man kanske ska göra sängen då! Imorgon blir det långpanna för Teodor, 9 timmar på förskolan... Lunch, sovning, mellis, middag och kvällsmys för unge herrn därborta...

Kommentarer
Postat av: mormor

Lite skit i hörnen har ingen dött av, hellre det än ett rent helvete.

Städguden har förlåtit dig!

Men var rädd om dig, slit inte ut dig för ett tyskt företags skull!

Kramar

2009-11-26 @ 09:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback