Hemma igen, ultraljudet "avklarat"

2009-11-10 @ 09:41:54
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (4)
Nu är det gjort!

Jag fick det mesta av min oro stillad. Det fanns två hjärnhalvor, fyra hjärtklammare med ett hjärta som slog med full kaliber, en proportionerlig kropp och jag är i v 17+1 idag och ny beräknad födelse är 18/4. Vi fick med oss 5 bilder hem och vi fick en härlig titt i lugn och ro på bebisen som sög på fingrarna och tårna, höll för öronen och mös på.
Moderkakan låg i bakvägg och det gick inte att se hur det såg ut, så vi kommer få komma tillbaka på ett till ultraljud i v 32 för att fastställa placentan eller nåt, fattade inte riktigt. Får fråga min barnmorska i lugn och ro den 14 december när jag ska till henne.
För att slippa frågor och skriver jag såhär:
Vi frågade om vi fick veta könet, om det syntes. Och det gjorde det. Men vi kommer att hålla det hemligt. Så fråga inte vad det är för nåt, för jag kommer ändå inte att skvallra! :P

I profil, det som sticker upp är två små händer

Ryggen upp, snuttar på tummen

I profil

Rakt framifrån, håller sig om öronen

Det är jättesvårt att ta kort på ultraljudsbilder och den femte bilen blev inte alls bra. Man ser inte så toppen direkt, man får ha lite fantasi som den härliga barnmorskan sa. Vi tror att det är samma som gjorde ultraljudet med Teodor. Det är bra det, hon är trevlig och snäll och tog tid på sig, förklarade och visade och lät oss titta.

Jag kan säga att mitt hjärta slog ganska hårt sekunderna innan jag såg hjärtat slå. I mitt huvud tänkte jag "Jag ser ingenting, jag ser ingenting, vart är hjärtat, hjälp, var?!" Vilken lättnad när jag såg det. Starkt och friskt.


Kommentarer
Postat av: Moster Rebecca

Jag hoppas att det var en flicka! :D <3

2009-11-10 @ 13:17:45
Postat av: Anonym

Jag hoppas ocks det blir en tjejjjjjj . hihi puss miss u

2009-11-10 @ 18:52:47
URL: http://aanderssson.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, vad spännande. Vad skönt att allting gick bra, och att allting såg bra ut. Vet ju själv hur jäkla nervös man var! Spännande när ni vet vad det blir för något, jag är så nyfiken. Men jag får hålla mig till April.

Hoppas ni mår bra hela bunten..

Kramis!

2009-11-10 @ 23:01:02
URL: http://marieeriksson.blogg.se/
Postat av: Moster Rebecca

Anton, min kille säg mig att han hoppas att det blir pojke :D :P

2009-11-15 @ 19:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback