Jobbdag

2009-11-17 @ 21:59:02
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Idag var en sådan där härlig jobbdag. Det gick faktiskt jätttebra även fast det inte riktigt kändes så imorse 05:30 när väckarklockan ringde... Teodor var fast besluten om att det var MYCKET varmare och skönare i sängen, och för all del... Dessvärre hade han inte så mycket val. Till slut fick jag upp honom i alla fall och med ganska god marginal kunde vi småbråka på oss kläder (jäkla vinter som innebär så förbannat mycket kläder på små bråkiga barn!) och bege oss till dagis till 06:30. Där var det full rulle och det sattes genast fart med att rita och lägga pussel...
Till jobbet, invänta Camilla till 7:00 och självklart var ALLA praktikanterna just denna dag förhindrade från att komma... Så det var jag och Camilla som fick köra solo till 12. Det var bara att hugga i och lassa upp frukt i diskarna. Jag har börjat få problem med ligamenten och lite lätt foglossning. Det märks att detta är andra graviditeten och att jag är större denna gång! Magen fullkomligt exploderar från dag till dag! Benen vill liksom inte riktigt göra som jag vill och det ömmar hela tiden i ljumskarna. Men det var bara att bita ihop! Fick ställa mig och bråka med en köttdisk också, som skulle "kläs om" innan öppning...
Camilla är i alla fall toppen att jobba med, hon kollar av att jag klarar att göra det jag gör och hjälper till en massa. Det är en lyx att vara gravid när hon är med ;)
Sedan var det kassan som gällde, men det blev brödplock och en pall med lite halvtunga grejer som skulle upp. Ändå ganska soft. Dagen gick fort! Rätt var det var så var det lunch, och sedan var det inte långt kvar tills jag fick slänga mig upp på cykeln och stresscykla för dagishämtning. Det är i alla fall sällan tråkigt att vara en workingmom!
Vi gjorde lite kycklingwrap/enchilladas till middag och Teodor slukade det mesta. Och så fick han prata med Pappa N i telefon igen (de pratar varje dag, sötnissarna) och innan de skulle avsluta så säger sötungen "Puss puss Pappa". SÖT! På torsdag kommer han hem! Yeej!
Nu ska jag hoppa i säng! Jobb imorn igen, dock kväll, men det blir nog stressigt ändå, onsdagar brukar vara lite galna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback