Morgonen i bilder

2009-11-04 @ 13:34:59
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)

 

 

 

 

 

Nu ska det strax iväg till förskola och jobb! Om en dryg halvtimma får jag väcka sonen och klä på, stressa lite lagom och sedan iväg lagom till mellistid på förskolan. Jag har bokat biljetter till Örebro på fredag nu, med hemgång på söndag. Ska bli skönt att få spendera helgen på annan ort, förhoppningsvis bli lite ompysslad av mamma ;) och göra Örebro osäkert... Hmmm ja man kan ju drömma. Kommer hem på söndag kväll och sedan är det bara måndagen emellan, sen på tisdag morgon kl 8:00 så är det ultraljudsdax! Spännande, läskigt och efterlängtat. Jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske inte förtjänar ett till underbart barn. Är jag en tillräckligt bra mamma för att få ha två friska barn hos mig? Konstiga tankar man har! Men det finns ingenting annat att göra än att vänta, och hoppas att jag verkligen har sådan tur.

Jag har ju glömt att skriva förresten, att i förrgår kväll kom första ordentliga sparken! På vänster sida bredvid naveln fick ungen in en fullkick. Sedan igår på frisörsalongen så busades det loss i magen. Det är fortfarande relativt stillsamt, om man jämför med hur det var med Teodor i omkring v 20.... Men snart sätter det nog igång på allvar med vakennätter för att det busas så vilt! Härliga grejer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Användarnamn: Marie

Lösenord: Mamma

2009-11-07 @ 15:41:39
Postat av: Affi

Ja. Det är alltid lika spännande när man ska någonstans och åka långt. Man vet aldrig hur barnen reagerar. sover dom sig igenom resan så är det ju underbart. Vi flög med vår son till kanarieöarna ett par dagar före hans 2-årsdag... Han skrek i 4 timmar i streck och sen somnade han tack o lov på golvet vid våra fötter. (vi hade platser med extra benutrymme). Vi satt blickstilla i över en och en halv timma och vågade INTE röra oss ifall han skulle vakna och börja om igen. Men nu är ju allt sånt glömt, men just när det inträffar så är man ju helt förtvivlad...

2009-11-09 @ 10:21:28
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback