Rabattjäklarna!

2009-11-23 @ 13:44:47
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Nästintill varje förbenad dag så får jag reklam från Ellos, H&M eller LaRedoute. Ibland smyger det in sig ett Haléns och ett Åhléns också. Mio och IKEA är andra klassiker. Det är reklam på reklam på reklam. Rabatt hit och dit; handla för det här så får du det här, fri frakt här, fri retur där, 35 % på hela din beställning!
Det mesta brukar läggas på hög, en del hamnar direkt i soptunnan, och allt glömms bort. Jag beställer ju nästan aldrig kläder på postorder ändå. Det är väl nåt till Teodor då och då och nån mjukisbralla till mig själv.
Men så idag insåg jag krisens faktum att jag KAN INTE använda mina totalt utslitna Reebooks längre. De har använts nästan varje dag (kanske ett 30-tal undantag) under 2 år. De är trasiga, sulorna är sönder, de läcker och ger inget stöd och är iskalla. Jag måste ha nya skor! Men att gå på Din Sko och stressa med en unge som springer till höger och vänster alterntivt sitter och gormar surt i sin barnvagn känns inte som ett trevligt tidsfördriv.
Jag hade tänkt ta mig in till stan idag men jag ORKAR verkligen inte.
Så jag sätter mig framför Tradera istället. Men ta mej fan så finns inte ett enda par hyfsade skor ute för under 500-lappen. Jag är inte den som orkar sitta och buda och hålla koll på tiden heller. Så det sket sig. Kollade på Din Sko på internet i förebyggande syfte. Tur att jag inte gick in till stan alltså, det fanns ett par snygga skor, och de fanns inte i kvar i min storlek.
Så då var det bara att bege sig in på ellos.se, hm.se, laredoute.se ... Men vart är alla rabatterbjudanden när jag behöver dom?! Jag har letat igenom alla skåp som en tok men hittar inte de där "födelsedagserbjudandena" som jag fick för nån månad sedan, inte en enda rabatt hittar jag. Blir man galen eller blir man galen?

Jag har i alla fall köpt upp mig på citroner och clementiner... Jag kände mig nästan lite rubbad när jag sög i mig nästan en hel citron och bara NJÖT...

Samtalet hos förskolan imorse gick bra, efter 5 minuter var vi klara och satt och snackade lite skit istället resten av halvtimmen. De tycker att det går så bra med Teodor, och det tycker jag med, så det var ingenting att bråka om där. Enda de anmärkte på var att han är på förskolan så många kvällar att dagpersonalen inte får tid att umgås med honom så mycket som de ville. Så i slutet på våren blir det ett till samtal, då hoppas de ha fått umgås lite mer med honom och fått lära känna honom lite mer. Nu är det ju mest kväll/nattpersonalen som har koll på honom och de sköter inga samtal. Men i mars börjar han att gå 15 timmar/vecka dagtid tisdag-torsdag eftersom jag blir föräldraledig. Och efter att han fyllt 3 år kommer det vara platsgaranti på 15 timmar dagtid för varje barn som går kvällar. Alltså, om han bara är där kvällstider enligt schema så får han komma dit 15 timmar på dagen också även om jag inte jobbar då. Så att de ska få umgås med barnen i deras grupp och inte bara nattisbarnen. Känns skönt för framtiden.

Nu ska jag jaga vidare på skofronten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback