Stor dag idag!

2009-11-02 @ 14:30:34
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Ja, idag är en stor dag. I alla fall vokabulärmässigt. Idag kom nämligen ett nytt ord! Jag låg och morgonsov i sängen (min hosta håller mig uppe större delarna av natten...) och N och Teodor satt i vardagsrummet och slöglodde på tv. Så kommer Teddis in till mig, ställer sig bredvid mitt fejs och säger; "BAJS"!
God mor som jag är så frågar jag snällt om han har bajsat (om än lite chockad). Han nickar glatt och svarar "Japp". Men får jag kolla i brallan då, frågar jag, vilket jag gladeligen får. Och jojomensan, däri var det fullt med det nya ordet ;)
Vi fixade problemet och sen var ju jag pigg så det vara bara till att traska upp. Sedan fick jag morgonen igenom höra "Bajs, bajs, bajs" ifrån sonen. Ett jättekul ord att lära sig! Det märktes verkligen att han var stolt över sin nya kunskap.

I övrigt så har jag varit hos farbror doktorn idag, som konstaterade virus men ingenting farligt. Jag fick ordinerat hostmedicin skräddarsytt för gravida som smakar apa (minst sagt, jag var nära på att spy upp allt jag fått ner) och denna helvetesdrog ska jag trycka i mig 10 ml av 2-4 gånger/dag. Men men, blir jag av med hostan så blir jag nöjd! Jag fick bjuda Teodor på 1 ml också, om jag lovade att inte skvallra, enligt doktorn. Jag tjatade väl en hel del där, att Teodor skulle få nåt bättre än skiten han har hemma som inte funkar. Men inte fasiken kommer jag lyckas trycka i ungen denna medicin. Han är klokare än mig och väljer att avstå!

Kommentarer
Postat av: mormor

Kiss o bajsåldern är väl först vid 4 om jag minns rätt. Försigkommet barn!!!

Klokt att du gick till doktorn, du har verkligen låtit risig de senaste dagarna o ni måste ju orka komma till mig på fredag.

PUSSAR!!!

2009-11-02 @ 14:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback