Bloggen liiiiider....

2009-10-24 @ 17:43:46
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Ja, bloggen lider verkligen just nu ... Från att ha bloggat varje dag - och ofta fler än en gång per dag - så står det nu still. Jag har ingen ork, lust, kraft och ingenting att skriva om heller. Och i brist på ord så blir naturligtvis skrivandet lidande.
Innan har jag i alla fall försökt att skärpa mig med bloggandet, men nu orkar jag inte ens försöka längre.
För vems skull bloggar jag egentligen? Min egen, andras, Teodors, vems? Jag måste hitta lusten att blogga igen, tills dess lär det fortsätta i samma döda takt här.

Teodor har lyckats dra på sig en ögoninflammation, stackaren. Och hostan och snoret är kvar. Besöket av morbror imorgon blir alltså inte av. Det får bli en annan dag, en annan helg, i ett mindre stressigare liv... Två dagar till är jag ledig, sedan blir det av att jobba igen, tisdag, onsdag, fredag, lördag och söndag.
Jag ska unna mig själv ett besök hos hårfrisören i början på november, lagom till 24 års dagen, Teodors födelsedag, julafton...

Nästan "bara" 2 veckor kvar till ultraljudet nu. Behöver jag säga att jag behöver få se den här lilla nya bebisen på bild nu... Jag behöver få kraften och känna glädjen av att se ett litet hjärta picka och en liten kropp göra små kullerbyttor... Teodor är mest inne i en hemsk trotsperiod just nu, ovanpå förkylningar - ingen bra kombination som sliter rejält på mammakroppen och mammatålamodet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback