Det tar sig...

2009-10-12 @ 21:29:08
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)

Jag kan se framför mig hur det kommer att bli. Galet mysigt, stilrent och härligt. Ett perfekt vuxenrum med plats för barnskrik, barnmys och barnsömn med en massa ro. Det sägs ju att när man är gravid så vill man bygga bo. Det stämmer i alla fall på mig. Längtan att fixa och dona hemma är enorm. Inte att städa och sånt tråk, men att göra fint och enhetligt. Rofyllt.

Gardinerna är på plats och jag hoppas att det blir lättare att sova på nätterna nu, med den ombonade känslan och inte den kala som jag får av avsaknaden av fönsterskydd.





Jo, jag ska visa bild på tapeterna jag har köpt också. Det blir en fondvägg, ena långsidan. Resten blir som jag redan skrivit pärlemorvitt. Tapeterna är som sagt betalade och klara så nu är det bara färgen som ska köpas sedan finns allt! Och så fort vi får lite barnvakt till Teodor så ska vi sätta igång att göra klart.



Min duktiga N har dessutom fixat fram lite vitträfärg så han har målat Teodors bord vitt och så ska vi måla spegelramen i sovrummet vit och eventuellt byrån som står i hallen, och då ska den få flytta in till oss och fungera som underklädesförvaring. Han är väldigt händig, min karl.


Kommentarer
Postat av: farmor

kanon snyggt kram

2009-10-13 @ 12:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback