Ikea idag igen

2009-10-12 @ 09:15:05
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)

Nu är vi snart på väg till IKEA, för att köpa gardiner till sovrummet.

Känns som världens lyx att man är ledig tredje dagen nu och kommer vara ledig imorgon också. Inatt fick jag (nästan) sova ut också. SKÖNT! Längtar till sovrummet är klart, sedan blir det till att ta tag i vardagsrummet. Våra helger är helt uppbokade närmsta framtiden; helgen som kommer nu jobbar jag, nästa helg ska K komma hit, helgen efter det jobbar jag, sedan ska vi till Mormor nästkommande helg och veckan efter det fyller jag år, sedan är det helg igen och då får vi se hur det blir, kanske Farmor? Efter det är det bara 3 (?) veckor kvar tills Teodor fyller 2 år! Shit vad tiden går fort! Mindre än 2 månader kvar tills min lilla prins ska ha ett nytt födelsedagskalas. Vart tar dagarna vägen? Jag går in i vecka 14 imorgon, pyret börjar bli stort. Jag har sammandragningar och fosterrörelser redan, det görs kullerbyttor inne i magen, speciellt nattetid och under sammandragningarna kan man tydligt känna var under naveln (ca 10 cm under naveln) pyret håller till just nu. Mini är idag ca 8 cm lång (eller kort) och en livlig liten sprattelmaskin. Jag längtar till 10 november då både N och Teddan ska få se tillskottet på bild IRL :D Teodor i sin tur växer så att det knakar, vi får rensa ur kläderna i storlek 86 nu, de är för små! 92/98 är det som gäller nu. Och tre nya tänder är på G nu, snart finns där 17 tänder tror jag. De kommer verkligen med stormsteg nu, tandsingarna. Men han verkar inte bekymras över det. Just nu går min älskade unge omkring i vardagsrummet med mina vantar på fötterna. Så sätter han sig ner på golvet, lyfter upp ett ben i luften, skakar foten och säger "hej hej". Tokfrans!


Kommentarer
Postat av: mormor

Jävlar så fint du skriver!!!!!!!!!!!!!!!! Det värmer verkligen om hjärtat att få vara del av er vardag!!! Jag tycker så fantastiskt mycket om er!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-10-12 @ 18:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback