Inatt...

2009-10-22 @ 10:32:10
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Två små tjocka armar, två små tjocka ben. Två febervarma små fötter, en rund mage som häver sig upp och ner. Klibbigt, tovigt hår, snorigt ansikte. Och en hosta från helvetet.
Det är vad jag har haft hos mig i sängen inatt.
Teddan har sovit på min mage, sittandes i mitt knä, med tre kuddar under huvudet och med ansiktet hårt ihoptryckt mot mitt och armarna om min hals. Han är sjuk, sjuk, sjuk.
Så idag, torsdag, har jag min första vab-dag. Jag har ändå klarat mig utan att behöva vaba i 3 månader. Ganska duktigt pinkat, eller hur?

Han har energi till tusen, springer omkring som en hottentott trots att vi knappt sovit inatt och trots att han har feber och hostan ifrån helvetet. Just nu sitter han och trycker sig emot mig så att det är jättesvårt att skriva, med nappflaskan i truten och tung andning. Blir nog en tidig tupplur idag på dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback