Omänskligt tidig morgon

2009-10-27 @ 17:55:55
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Gissa vem som snällt fick gå upp klockan 6 imorse för att börja jobba klockan 7? Jo ingen mindre än lilla mamman. Natten hade inte bjudit på så värst mycket sömn, för grannen hade haft röjarparty (på en måndag, men vem hindras när det är höstlov...) och det var spring i trapphuset och skrik utanför vårat fönster fram till 3 på morgonkvisten.
Vi var bara två personer som jobbade idag dessutom, plus en praktikant. Inte var det särskilt stressigt på jobbet för min del, men desto tråkigare. Det var skönt att komma hem efter 8 ½ timme. Imorgon blir det att jobba kväll och sedan jobbas det fredag, lördag, söndag. Härliga grejer.
Teodor ska få spendera sin helg hos sin farmor istället för på förskolan och sedan nästa helg så åker vi till Örebro tillsammans, Teodor och jag, och hälsar på hos mormor.

Idag var han hemma med pappa, lilla Teddis, och mös. Imorgon blir det första förskolebesöket på en vecka! Men nu är han ju frisk i alla fall, som det verkar. Även om det fortfarande är lite snorigt... Han får dra in snoret helt enkelt! Han håller ju på att få knas på att vara hemma hela dagarna. Trist! Jag själv har lyckats samla på mig resterna av Teodors förkylning och flera kunder tittade surt på mig idag när jag hostade och nös i ett... Man kanske borde ha haft en skyld med texten "Nej det är inte svininfluensa RELAX"... Btw, angående svininfluensan, så har jag fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med vaccinationen... Jag jobbade alla vaccinationstillfällen denna gång och eftersom jag var så obeslutsam så kändes det onödigt att missa ett helt arbetspass bara för att gå dit och vela... Så jag är fortfarande ovaccinerad. Och vet inte om jag ska göra det... Det är ju mest skadligt för gravida när man är höggravid, eftersom lungkapaciteten minskar. Och i april borde det väl inte vara så värst mycket svininfluensa i luften, eller? Ja... Om man ändå hade någon som visste ALLT som kunde svara på frågorna man själv inte hittar svar på... Och som kunde bestämma hur man skulle göra!

Ps. Idag sa N att jag ser ut som att jag är höggravid... Så, ja, vågar han säga så... Då är man fet... ;)

Ja, och just det! Ny vecka idag ju! Idag går jag in i v 16 enligt vul. På torsdag går jag in i v 17 enligt mensen.

Kommentarer
Postat av: mormor

Älskling, i min lokalblaska stod det att man rekommenderar vaccination efter v. 20, har du inte fått den informationen?

Puss, krya på dig, hälsa dina pojkar.

2009-10-28 @ 10:21:30
Postat av: farmor

det ska bli mysigt att få rå om prinsen själv farbror fredrik kommer hem på torsdag men åker tillbaka på lördag. Så han hinner inte träffa lillen.Om inte vi får hämta på fredag? puss på er

2009-10-28 @ 12:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback