Vaccineras eller ej?

2009-10-09 @ 14:52:14
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)

Ja, nu kommer den stora frågan. Om ett tag är det vaccinationsdags, jag har blivit kallad. Jag har tvekat och velat länge eftersom man inte vet med 100 % säkerhet huruvida det kommer påverka fostret. I kallelsen jag fått står det "Du är i riskzonen och kan dö om du får influensaviruset, vi rekommenderar starkt att du vaccinerar dig". Blir man lite orolig då eller vad? Men ingen bilaga om eventuella biverkningar fick jag. Det är ju biverkningarna jag oroar mig för - inte själva vaccinet i sig. Jag måste vela lite till tror jag minsann! Jag vill ju inte bli sjuk och smitta bebisen i magen (bara en månad kvar till RUL!!!!), men jag vill inte heller riskera bebisens hälsa genom att vaccinera mig.. Känns som att det är en förlora/förlora situation detta, speciellt eftersom det fortfarande är så tidigt i graviditeten än, och fostret inte utvecklat något försvar. Hela tiden har man rekommenderat gravida kvinnor att INTE vaccinera sig - nu ska man göra det...

Btw så har jag eventuellt kommit fram till pojknamnet - om det skulle vara en pojk i magen (vilket jag tror att det är). N ska övertalas bara, men det kom inte ett direkt NEJ från hans sida i alla fall, utan han skulle tänka på saken.. Men jag ska inte avslöja vad det är än ;)

Nu ska jag kika på tapeter till NYA sovrummet - JA, vi har flyttat om, och Teodor har fått vårat gamla rum och vi har tagit hans! Det blev klockrent men nu ska vårat nya sovrum få ett ansiktslyft, efter ett år av unge som rivit tapeter... Så är det inte så himla tjusigt. Nytt golv ska det bli också! Vi vill inte ha ett blått golv ;) Och imorgon ska Camilla vara barnvakt åt Teddan tillsammans med hans kompis Vincent om allt går som det ska, och vi får egentid till att fixa och dona hemma. Ska bli mysigt! Bilder på omflyttningen kommer ikväll skulle jag tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback