Nu så!

2009-09-04 @ 20:39:25
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Nu kanske man kan lyckas lägga upp en inlägg som duger till någonting... Det som händer här är att jag jobbar, jobbar och jobbar, Teodor har precis börjat bli frisk från förskylning och börjat somna lite lättare på kvällarna igen. Men det blir fortfarande MYCKET gos... Men det är ju bara mysigt ;) Och så kan man passa på att sova en liten stund själv också, när man ligger i hans säng och gosar till det. Ikväll blev jag minst sagt överöst av pussar när vi skulle sova! Så himla mysigt, riktiga sugproppspussar, på munnen, på kinderna, på pannan, näsan... Och så snurrar han mitt hår med fingrarna och pekar på öga, näsa, mun, öra och mumlar orden fast fortfarande väldigt otydligt men man hör att han försöker, älsklingen.
Imorgon ska det jobbas igen, men sedan är jag ledig söndag, måndag och tisdag. Ska bli skönt med lite långledigt. Är ju bara anställd på 20 timmar/veckan men denna vecka har det blivit nästan heltid... Man är minst sagt ovan! Men förhoppningsvis blir det en liten slant när lönen kommer. Inte för att jag vet vad jag ska shoppa upp de pengarna på. Nya kläder till Teodor kanske??

Annars så går det fortfarande superbra på förskolan. Han är aldrig ledsen när man går men alltid överlycklig när man kommer så det känns verkligen som en stor lyx! Det går lika bra på morgon/dag som på kvällen! Inskolningen är ju nu slut men denna vecka har mest varit för "syns" skull, eftersom fröknarna ansåg honom färdiginskolad nästan omgående. Men han har ändå gått varje dag denna vecka förutom igår, för han tycker ju att det är så underbart att vara där!! Lycklig man blir av att se sitt barn så till freds och med sina behov mättade!

Nu kommer iaf två bilder på älsklingen (aningens snorig men det får man tåla)

 



Kommentarer
Postat av: mormor

Fatta vilket fenomenalt arbete du lagt ned på att göra prinsen till en så trygg människa att han inte behöver inskolas i förskolan utan är så säker i sig själv att det går som en dans. Fatta, vad du ger honom!!!!

Jag har Teodor och Elsa-abstinens, om två veckor kan jag få komma då? Idag har jag köpt två bäddfåtöljer, så nu är det bara att komma hit, snälla Anton har slitit som en slav för att montera dem, det blev riktigt bra.

PUSS!!!

2009-09-05 @ 15:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback