Barnsanering

2010-04-18 @ 20:12:34
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Teodor har blivit sanerad idag. Det blev en långdusch med hårtvätt och kroppstvätt; sedan hårklippning och nagelklippning. Nu är ungen ren för stunden. Tänderna är ordentligt borstade, näsan snuten och barnet är placerat i sin säng i väntan på att ögonlocken ska bli tunga. Även hans rum fick en dust idag; ommöblering och städning med leksaksplockning och dammsugning. Skönt när saker och ting blir gjorda.

Jag själv drömmer om en ny mobiltelefon. Min är tappad i golv, har fått bläck över sig, är utsliten och välanvänd. Mobiler har väl inte så mycket mer än 1 års användningstid som de klarar av, och jag har ju faktiskt haft min sedan februari förra året. Jag har spanat på en Sony Ericsson W995, självklart förlängning av abonnemang i sådana fall, kontant har jag inte råd att köpa - man är ju ingen smygmiljonär direkt. 8.1 mp kamera på denna skönhet. Kan vara bra med tanke på att digitalkameran inte riktigt funkar längre....


Men nu ska det bli te och skorpor i soffan med karln min. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback