BVC, AOE & fika

2010-04-19 @ 15:29:40
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (1)
I morse var vi på BVC, lillskrutt har vuxit; 3416 gram & 50,6 cm. Eftersom han föddes tidigare men inte är för tidigt född så är han "liten för sin ålder" eftersom han räknas som en fullgången bebis. Men han tar sig stadigt och tappert uppåt på kurvan och snart ligger han nog på medel istället för under. Han växer i alla fall precis som han ska.

Sedan var vi på hörselcentralen för att kolla så att han hör ordentligt, och det gör han. Teodor var duktig och satt tyst som en mus när hörselvågorna skulle mätas och fick en lejontatuering som tack.

Snön har smält bort helt på lekplatsen nu också - äntligen! Så det blev några rutchkaneåk för storprinsen.

Vi träffade Mattias (och pappa såklart) på stan och tog en kaffe innan vi gick hem från dagens sjukhusbesök. Nu sover bägge grabbarna sött på respektive platser och jag ska väl lägga mig på soffan och glo i taket, rekommendationer från BVC om jag inte lyckas sova; ligga och glo och skita i städning, tvättning och diskning så att jag inte ska köra slut mig själv alldeles. Jag väljer att lyssna på rådet just idag och ta tillfället i akt att ha en slappar-eftermiddag!

 

Lejon-tatuering (är nog snarare en tiger men shyy det är vad barnet säger att det är - lugnast så ;) )


Kommentarer
Postat av: mormor

Teodor har mest rätt, tigrar är ju randiga, ju!

2010-04-20 @ 09:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback