BVC & stan

2010-04-26 @ 20:04:23
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Japp, jag hade rätt, strax över 3,6 kg vägde lillprinsen; 3628 gram närmare bestämt. 51,6 cm hade han blivit. Han växer, min lilla.
Vi var en sväng in till stan idag också. Bara en tur fram och tillbaka i det fina och varma vädret!
Nu sover båda killarna så jag passar på att ta mig lite egentid. Fick lite skäll från BVC att jag tappar bort mig själv mitt bland blöjbyten, sjukdomar, vakennätter och matningar. Jag glömmer ofta att äta och dricka, glömmer att sova, glömmer att duscha, glömmer till och med att kissa. Och kroppen säger ju stopp såklart, den orkar inte hur mycket som helst. Och jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv. Men det är svårt att prioritera sig själv tillsammans med ett barn mitt i trotsåldern och ett barn mitt i spädbarnsåldern... Det är underbart att vara mamma. Men jäkligt tufft!

"Det kittlar i magen"-leendet. Det där klockrena 'jagvetintevadjaggör'-smilet som bara spädisar kan åstadkomma.

En stor pojke med trötta ben, då passar det bra att man kan sitta på sin ståbräda och vila fötterna i varukorgen under vagnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback