Gröt

2010-08-29 @ 17:59:57
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Vi har haft en hyfsat mysig dag idag ändå. Inte gjort så mycket, städat, tittat på Alfons, busat lite, promenerat lite och sen gjorde jag havregrynsgröt. Första gången jag gjorde gröt faktiskt (även om jag vill att mina ungar ska äta det så är jag inte direkt så förtjust i det själv...) och det blev över förväntan = bägge killarna käkade. Vilgot fick i sig 4-5 teskedar och hade nog gärna tryckt i sig lite till om han fått.. Teodor åt en tallrik blandad med bananmos. Det är ju så förbenat enkelt att göra egen havregrynsgröt, och billigt. Havregryn, tunnpaltsbröd, vatten och flytande margarin. Simple, simple.
Fast jag ska nog köpa hem lite katrinplommon tror jag. Även om jag heltidsammar fortfarande och Vilgot bara får i sig små smakisar, så innehåller tex gröten ganska mycket järn, som kan göra att han får lite ont i magen. Kan ju vara bra att ha katrinplommon (och päron) hemma i alla fall.

En trött tjockis på bild

En sur yougurtätare på bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback